خبرهای داغ:
دبیر اجرایی کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان خبر داد:

اجلاس نهایی کنگره24 هزار شهید استان اصفهان در آبان ماه برگزار می‌شود

اجلاس نهایی کنگره24 هزار شهید استان اصفهان در آبان ماه برگزار می‌شود
دبیر اجرایی کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان با اشاره به جمع‌آوری اطلاعات شهدای استان و دیدار با ۲۰ هزار خانواده شهدا خبر داد و رویکردها و راهبردهای این کنگره را مردمی بودن، اثرگذاری، حل مشکل و امیدآفرینی دانست. اجلاس نهایی این کنگره بیست و پنجم آبان‌ماه برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۶۲۶۴۲۲
|
۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛ محمد حاجیان دبیر اجرایی کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: اگر چه بیش از یک‌سال از آغاز کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان می‌گذرد اما اجلاس نهایی این کنگره بیست و پنجم آبان‌ماه توسط ۲۳ کمیته برگزار خواهد شد.

وی افزود: سرگذشت پژوهی یکی از محورهای این کنگره است که با بررسی آموزه‌های عاشورا و کربلا الگوهای موفق به جوانان معرفی می‌شود. از اطلاعات ۲۴ هزار شهید استان توانسته‌ایم ۱۳ هزار وصیت‌نامه و ۲۲ هزار عکس بازسازی شده را جمع‌آوری کنیم

حاجیان در ادامه بیان کرد: تاکنون ۱۰ هزار یادواره شهدا در سطح استان به‌صورت کاملاً مردمی برگزار شده و با۲۰ هزار خانواده معظم شهدا ملاقات کرده‌ایم.

وی برگزاری پویش کتاب‌خوانی و تدوین ۱۳۶ کتاب در قالب‌های روایت، رمان و داستان‌پردازی را از دیگر اقدامات در زمینه برگزاری این کنگره عنوان و اضافه کرد: ۸۵۰۰ بسته معیشتی به نام شهدا توزیع شده و ۴۵۰۰ اعزام به اردوهای راهیان پیشرفت و ۱۰ هزار اعزام به اردوهای فرهنگی نیز داشته‌ایم.

دبیر اجرایی کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان عنوان کرد: 137 تندیس از شهدای شاخص استان را ساخته‌ایم و ۵۰۰ مورد از معابر، اماکن و ادارات به نام شهدا نام‌گذاری شده است همچنین هم‌نشینی و مصاحبه دانش‌آموزان با خانواده شهدا و تنظیم ۱۲ هزار دانشنامه و فضاسازی شهری از دیگر اقدامات انجام شده برای کنگره ملی شهدای استان است.

وی در ادامه به تشریح تعداد خانواده‌های چند شهیدی پرداخت و تصریح کرد: استان اصفهان ۹۶ خانواده ۳ شهیدی، ۱۳ خانواده ۴ شهیدی، ۱۳۳۴ خانواده ۲ شهیدی، ۵ خانواده ۵ شهیدی، ۳ خانواده ۶ شهیدی و 1 خانواده ۷ شهیدی دارد (استان اصفهان، تنها خانواده ۷ شهیدی کشور است)، همچنین ۶ مدرسه داریم که دارای حداقل ۱۰۰ شهید محصل است.

او خاطر نشان کرد: اصفهان ۱۰۱۴ جانباز ۷۰ درصد، ۱۱۵ شهید مدافع حرم و ۸۵۹ شهید امنیت دارد همچنین تعداد شهدای کاشان ۱۸۰۰ شهید، لنجان ۱۳۰۰ شهید، شهرضا ۱۲۵ شهید، شاهین‌شهر و برخوار و میمه ۱۱۵۰ شهید، فریدن و شرق اصفهان هر کدام نیز 1000شهید دارند.

حاجیان در پایان این نشست به بیان راهبردها و رویکردهای این جشنواره پرداخت و اظهار کرد: مهم‌ترین راهبرد این کنگره مردمی برگزارکردن آن است و اثرگذاری، حل مشکل و امیدآفرینی و سرگذشت پژوهی، انتقال یاد و پیام شهدا، برنامه‌های محرومیت‌زدایی، حمایتی و خدمتی از دیگر رویکردها و راهبردهای این کنگره است.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار